How to keep young and adults people in the public educational system?:

Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay

Authors

  • Claudia Cabrera Borges Universidad ORT

DOI:

https://doi.org/10.22235/pe.v10i2.1424

Keywords:

adults, formal education, night school, drop out, teaching strategies

Abstract

This article presents some of the results of the research conducted within the framework of the doctoral thesis: "The Teaching of Biology in the Night Shift during the First Four Years of Secondary Education." Emphasis is placed on how the institutions studied deploy strategies for promoting the permanence of young people and adults in formal education. The methodological approach corresponds to a case study based on the night shift of three high schools in Uruguay. The results show the challenges faced by those who are in charge of the education of youth and adults, and the actions they take both inside and outside the classroom in order to prevent the students from dropping out.

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Author Biography

Claudia Cabrera Borges, Universidad ORT

Doctora en Educación (Universidad ort); magíster en Educación (Universidad ort); licenciada en Ciencias Biológicas (Universidad de la República); profesora de Biología (IFD-IPA). Docente de Didáctica en el CeRP del Centro-CFE. Profesora y tutora de maestría en la Universidad ort. Cuenta con varias investigaciones, publicaciones y ponencias referidas al ámbito educativo, fundamentalmente vinculadas al análisis de prácticas de enseñanza de la Biología, con énfasis en el aprendizaje por investigación y el aprovechamiento de las tecnologías digitales en el aula.

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Published

2017-10-11

How to Cite

Cabrera Borges, C. (2017). How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay. Páginas De Educación, 10(2), 57–78. https://doi.org/10.22235/pe.v10i2.1424

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