Motor Commitment Time in Physical Education for Elementary School. A Systematic Review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22235/pe.v14i2.2587

Keywords:

Motor commitment, Effective time, Active time, Physical Education

Abstract

Motor commitment time (MCT) has relevant implications in the Physical Education class, since it is related to the regular physical activity that a child or adolescent should perform and the suggestions of international organizations in relation to the minimum amount required for the maintenance of health. The aim of this work is to analyze the engagement motor time in physical education classes in primary education through a systematic review. The search was made in Web of Science, Scopus, ERIC and Dialnet, selecting articles published between 2009 and the first semester of 2021. Applying inclusion and exclusion criteria, eight articles were selected, comprising a study population of 1262 students. The MCT is low in the classes observed, and moderate to vigorous physical activity presents declining data. In the study with the best result, the MCT reaches 46.67 % and, in the remaining studies, 43.44 %, 42.8 %, 41.45 %, 32 %, 31.5 %, 28.53 % and 18.10 %. Boys achieve higher MCT than girls; boys and girls in the early ages achieve higher participation and have more physical activity; the morning schedule and some didactic units favor a higher MCT. It was found that the MCT is low in Physical Education classes, and that time management in the class conditions the magnitude of the physical activity carried out by boys and girls. The motor engagement time achieved in the class is insufficient to cover the minimum suggestions for physical activity in the school period.

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Author Biographies

Alixon Reyes Rodríguez, Universidad Adventista de Chile

Doctor en Educación. Director de Posgrado; Coordinador del Magíster en Ciencias de la Motricidad Humana y Profesor de la carrera de Pedagogía en Educación Física de la Universidad Adventista de Chile. Miembro de la Sociedad Chilena de Educación Científica. Investigador del Grupo de Investigación AFSYE, Chile; del Centro de Investigación en Pedagogía del Movimiento “Prof. Darwin Reyes”, Venezuela; del Grupo de Investigación en Educación Física y Salud, Instituto Superior de Formación Docente Salomé Ureña, República Dominicana.

Mario Ibañez Alarcón, Universidad Adventista de Chile

Licenciado en Educación, Profesor de Educación Física

Nathan Villagra, Universidad Adventista de Chile

Licenciado en Educación, Profesor de Educación Física

Pablo Maureira, Universidad Adventista de Chile

Licenciado en Educación, Profesor de Educación Física

Gustavo Pávez-Adasme, Universidad Adventista de Chile

Magíster en Salud Pública y Bienestar Humano. Director Académico de la Facultad de Educación y Ciencias Sociales; Profesor de la carrera de Pedagogía en Educación Física y del Magíster en Ciencias de la Motricidad Humana de la Universidad Adventista de Chile. Investigador del Grupo de Investigación AFSYE, Chile; e investigador del Grupo de Investigación ELHOC, Chile.

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Published

2021-11-17

How to Cite

Reyes Rodríguez, A., Ibañez Alarcón, M., Villagra, N., Maureira, P., & Pávez-Adasme, G. (2021). Motor Commitment Time in Physical Education for Elementary School. A Systematic Review. Páginas De Educación, 14(2), 01–27. https://doi.org/10.22235/pe.v14i2.2587

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