Alfabetización temprana en educación inicial: un enfoque curricular y didáctico por Lilián Bentancur. Montevideo: Taller de comunicación, 2008. 189 págs.
DOI:
https://doi.org/10.22235/pe.v1i1.720Abstract
Resumen. El texto ofrece al lector, como lo señala la autora en el epígrafe, un enfoque curricular y didáctico de la enseñanza y el aprendizaje de la lengua en los primeros años del niño, la alfabetización temprana. Precedido por la cita de los documentos de la Declaración Mundial sobre Educación para Todos y el Marco de Acción de Dakar (Jomtien, 1990) y de la Asamblea General de las Naciones Unidas (1° de enero, 2003) que declara el Decenio de las Naciones Unidas de la Alfabetización, la autora asume la decisión de Alfabetización temprana: participación activa de los niños pequeños en las prácticas propias de la cultura escrita de la sociedad.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Páginas de Educación
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- The authors will retain their copyrights and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the Creative Commons Recognition License that allows third parties to share the work provided that its author is indicated and Your first publication in this journal.
- Authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work provided that the initial publication in this journal is indicated.
- Authors are allowed and recommended to disseminate their work through the Internet after the publication process, which can produce interesting exchanges and increase citations of the published work. (See The effect of open access).