At-risk, successful and drop-out paths in Uruguayan Ciclo Básico

Authors

  • Denisse Gelber Universidad Católica del Uruguay (UCU) Universidad de Texas en Austin

DOI:

https://doi.org/10.22235/pe.v3i1.658

Keywords:

ciclo básico, drop out, paths, risk, Uruguay

Abstract

Abstract. Almost one third of Uruguayan youngsters do not complete Ciclo Básico (2008). Only four out of ten young people from lower socioeconomic level complete this level, but nine out of ten young people from an upper level do complete it. Studies carried out in our country account for the variety of factors that make this gap of educational achievements worse. But very few approach the problem of educational drop out as a process. This study contributes in this area, focusing on Ciclo Básico and on lower socioeconomic level. Risk and protection configurations conducive to different educational paths are herein identified. The study identifies not only early-drop-out paths but also successful and at-risk paths.

 

 

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Author Biography

Denisse Gelber, Universidad Católica del Uruguay (UCU) Universidad de Texas en Austin

Licenciada en Sociología por la Universidad Católica del Uruguay y Master en Sociología por la Universidad de Texas. Ha trabajado como investigadora en el Instituto de Investigación sobre Integración, Pobreza y Exclusión Social (IPES) de la Universidad Católica del Uruguay y como docente en esta universidad y asistente docente en la Universidad de Texas en Austin. Actualmente es doctoranda en Sociología por la Universidad de Texas.

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Published

2010-11-30

How to Cite

Gelber, D. (2010). At-risk, successful and drop-out paths in Uruguayan Ciclo Básico. Páginas De Educación, 3(1), 61–81. https://doi.org/10.22235/pe.v3i1.658

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