Educative Assessment. Designing Assessments to Inform and Improve Student Performance por Grant Wiggins.San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1998. 360 págs.
DOI:
https://doi.org/10.22235/pe.v1i1.718Abstract
Resumen. Imaginemos que nos proponemos enseñar a jugar al fútbol a un grupo de niños y niñas durante un año. Con ese objetivo, comenzamos por explicarles la historia del fútbol y sus reglas. Luego les hablamos de los grandes equipos y futbolistas y les pedimos que escriban una monografía sobre ellos. Finalmente pasamos a la «práctica», que consiste en la realización de ejercicios específicos: correr con la pelota, tirar penales, marcar a un jugador que avanza rápidamente, eludir obstáculos, etc. Cada dos meses y al terminar el año, los evaluamos a través de preguntas sobre el fútbol y a través de ejercicios «prácticos» puntuales. Pero nunca les hacemos jugar un partido verdadero. Cuando los estudiantes nos preguntan para qué sirve todo esto que les estamos enseñando, les decimos que cuando sean grandes van a poder jugar un partido y entonces entenderán para qué les enseñamos.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-11-30
How to Cite
Ravela, P. (2008). Educative Assessment. Designing Assessments to Inform and Improve Student Performance por Grant Wiggins.San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1998. 360 págs. Páginas De Educación, 1(1), 144–147. https://doi.org/10.22235/pe.v1i1.718
Issue
Section
Libros
License
Copyright (c) 2008 Páginas de Educación
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- The authors will retain their copyrights and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the Creative Commons Recognition License that allows third parties to share the work provided that its author is indicated and Your first publication in this journal.
- Authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work provided that the initial publication in this journal is indicated.
- Authors are allowed and recommended to disseminate their work through the Internet after the publication process, which can produce interesting exchanges and increase citations of the published work. (See The effect of open access).